کتاب رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌گذاری

 

نویسنده: سمیه لبافی

سمیه لبافی استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، تلاش کرده است تا در کتاب رسانههای اجتماعی و سیاستگذاری که در سال 1401 توسط انتشارات دانشگاه سوره منتشر شده، نقش رسانه های اجتماعی در سیاست‌گذاری دولت‌ها را نشان دهد.

امروزه رسانه‌های اجتماعی جایگاه ویژه‌ای در زندگی اجتماعی افراد پیدا کرده‌اند. استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ارائه نظرات در رابطه با مسائل مختلف اجتماعی هرروزه در حال گسترش است. مبادله محتوا توسط شهروندان می‌تواند ارزش‌هایی نظیر ساخت یک گفتمان اجتماعی یا تولید آگاهی در رابطه با موضوعات سیاسی، اقتصادی و .. را ایجاد کند. با انقلاب پلتفرمی رخ داده، نقش سیاستگذاران تغییر کرده است و یکی از این نقش‌های جدید، تحلیل و استخراج دانش از نظرات شهروندانی است که در پلتفرم‌های دیجتال فعالیت می‌کنند، بنابراین نویسنده در این کتاب در ابتدا به دنبال تبیین موضوع استفاده از داده‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از شواهد معتبر در فرایند سیاست‌گذاری بوده و سپس به بحث تحلیل‌های مناسب جهت استخراج دانش از داده رسانه اجتماعی توئیتر، متناسب با نیازهای سیاست‌گذار پرداخته است.

 

کتاب رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌گذاری شامل180 صفحه در قالب ۵ فصل است:

فصل اول: سیاست‌گذاری مبتنی بر شواهد

فصل دوم: داده‌ رسانه‌های اجتماعی

فصل سوم: داده ‌رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌گذاری

فصل چهارم: کاربست داده‌رسانه‌های اجتماعی در سیاست‌گذاری

فصل پنجم: آزمون مدل پیشنهادی

مطالعه این کتاب به همه دست اندارکاران و علاقه‌مندان حوزه‌های جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و نیز به همه کسانی که به نوعی با رسانه‌های اجتماعی تعامل دارند، توصیه می‌شود.

 

 

برای دریافت نسخه الکتروینکی این کتاب به این لینک + مراجعه کنید.

پیمایش به بالا